fbpx

Over Interdict

Waarom heet dit bedrijf Interdict? Uit woede, om heel eerlijk te zijn. Boos omdat er nog steeds malafide ICT bedrijven zijn die het nodig vinden om klanten veel te veel te laten betalen voor gebrekkige diensten. De kennisvoorsprong wordt misbruikt.

U wilt een voorbeeld? Geen namen, we noemen de betrokkenen Klant en Leverancier. Klant wil niet meer zelf systeembeheerders in dienst hebben. Is geen kernactiviteit. Leverancier doet een aanbod om de helpdesk over te nemen en de servers in hun datacenter te plaatsen. Klachten worden met een financieel gegarandeerd service level agreement (SLA) onderbouwd. Prestatie onder de afgesproken norm levert korting op. Klinkt goed toch?

Helaas niet. De SLA beslaat een reactietijd van acht uur. Dus na melding heeft leverancier acht uur de tijd om een reactie te geven. “We hebben uw klacht ontvangen” is dan al voldoende. Ook in de kleine letters wordt van alles gedekt: printers, computers, zelf het informatiescherm bij de receptie. Alleen het netwerk wordt niet genoemd en valt dus buiten de dienstverlening. Hoe ga je de server die buiten het pand is benaderen als de toegang tot internet uitgevallen is?

Zelfs het interne netwerk wordt niet gedekt. Een probleem daarmee legt het hele bedrijf plat en Klant mag geen aanspraak op de overeenkomst maken. Klant heeft dus eigenlijk niets aan deze overeenkomst en Leverancier mag per maand € 4000 factureren. Voor een server in een extern datacenter is dat fors aan de prijs.

Een interdict is in de Katholieke Kerk een kerkelijke straf die bepaalde rechten ontneemt zonder de gelovigen van de kerkgemeenschap uit te sluiten. Interdict wil een interdict uitspreken tegen alle malafide ICT leveranciers. Ik hanteer, eerlijk is eerlijk, zaken zijn zaken en eerlijk duurt het langst.

Om dit te kunnen doen lever ik, met uitzondering van Digitale Marketing, geen diensten (of apparatuur). Interdict opereert onafhankelijk. Voorkeuren zijn volledig gebaseerd op eerdere ervaringen.

Voor een vast bedrag per maand kunt je een dagdeel gebruik maken van onze kennis. Dat kan bij jou in het bedrijf of op afstand. Ik kan je IT afdeling coachen of als klankboord dienen voor de directie. Interdict vertaalt de bedrijfskundige doelen in een ICT beleid waar je achter kan staan.

Om resultaat te kunnen boeken ben ik heel selectief met wie ik in zee ga. Ik ben me ervan bewust dat ik niet voor iedereen de juiste match ben en zal die ook niet proberen te forceren. Om resultaat te kunnen boeken moeten je:

  • Bereid zijn te investeren
  • Kosten helder in beeld hebben of willen hebben
  • Bereid zijn advies aan te nemen

Digitale marketing

Interdict verzorgt de aanwezigheid van je onderneming op Internet. Niet alleen je website, maar ook nieuwsbrieven en de inhoud en updates van je bedrijfspagina’s op sociale media zoals Facebook en LinkedIn. Tegen een vooraf afgesproken vast maandelijks tarief. Zonder gedoe. Omdat hierover al genoeg onzin verspreid wordt.

Naast het vullen en bijhouden van de aanwezigheid op Internet kan Interdict de profielfoto’s voor de profielen op sociale media voor je verzorgen. Daar komt namelijk meer bij kijken dan je in eerste instantie zou denken. Een selfie is echt niet voldoende!

Resultaat van een studie

Tegen de tijdgeest in in mijn diensten niet op meningen. Alle diensten die Interdict aanbiedt zijn het resultaat van een uitgebreide studie. Wist je bijvoorbeeld dat een foto die op minder dan een meter afstand genomen is als minder sympathiek wordt ervaren dan een foto die op iets grotere afstand gemaakt is? Iemand die te kort op ons staat komt in onze persoonlijke ruimte. Onderzoek heeft uitgewezen dat dit zelfs op een kleine afbeelding als een profielfoto wordt herkend.

Met hetzelfde oog voor detail schrijf of controleer ik teksten voor je website en sociale media. Zo houdt ik rekening met een duidelijk verschil in schrijfvorm tussen digitale teksten en die in een boek of artikel. Teksten in een boek zijn lineair: men leest van begin tot eind. Op een website of op sociale media kunt je er niet vanuit gaan dat een eerdere tekst gelezen is. De tekst moet een op zichzelf staand geheel zijn waarbij het snel duidelijk is waar het over gaat.

Wie zit achter Interdict?

Interdict is een project van Jeroen de Lang. Met Interdict maak ik mij kennis eigen op het gebied van digitale marketing. Deze website is de plaats waar ik deze kennis verzamel en deel, in het kader van open knowledge. Meer over mij en mijn meningen leest u op mijn persoonlijke blog. De kennis gebaseerd op meer dan 20 jaar ervaring.